Game of Thrones (Dizi Değerlendirmesi)

Herkese merhaba :) Bugün size son bir haftadır internetten soluksuz izlediğim meşhurrr diziyi anlatacağım :) Ben internetten bişeyleri ...

game of thrones

Herkese merhaba :)
Bugün size son bir haftadır internetten soluksuz izlediğim meşhurrr diziyi anlatacağım :)
Ben internetten bişeyleri izleyen daha doğrusu izlemeyi alışkanlık haline getirmiş biri değilim.Fakat öyle çok methini duydum ki artık pes ettim.Başladım izlemeye şu an 3. sezon 6. bölümdeyim.Öncelikle Vikipedia dizi hakkında neler demiş kısaca bir bakalım.


Taht Oyunları (Özgün adıGame of Thrones), David Benioff ile D. B. Weiss tarafından yaratılan fantastik televizyon dizisidir. Dizi, ABD televizyon kanalı HBO'da yayınlanmaktadır. George R. R. Martin'in epik fantezi serisi Buz ve Ateşin Şarkısı'na dayanmakta olan dizi, adını serinin ilk kitabından almaktadır. Kuzey İrlanda, Malta, Hırvatistan, İzlanda ve Fas'taki mekanlar ile Belfast'taki bir stüdyoda çekilmektedir. İlk bölümü, 17 Nisan 2011 tarihinde HBO'da yayınlanan dizinin dördüncü sezonu sezonu tamamlanmış, beşinci ve altıncı sezonları için onay aldığı açıklanmıştır.[5]

game of thrones


Ben kısaca konusundan bahsedeceğim.
Dizi büyük ailelerin arasında geçen mücadelelerden bahsediyor.Bunlar neler: Baratheon ailesi,Stark ailesi,Lannister ailesi,Targaryenler,Greyjoylar,Kuzey yabanileri,
Ben bir Stark ailesi taraftarıyım.Evin babasının kellesi alındı,iki kızın birisi kralın şehrinde tutsak diğeri ise bilinmeze doğru ilerliyor.Ailenin son iki evladından biri çok küçük diğeri ise Lannister ailesinin hain evladı tarafından camdan itilerek kötürüm bırakıldı.Anne ise en büyük oğlu Robb ile savaş çadırlarında.Bir de babaları bir anneleri ayrı bir oğulları var o da Jon Snow.Malesef babasının soyadını bile kullanamıyor.Duvar denen bir karargahta ülkeyi koruma görevi verildi yani bir nevi evden uzaklaştırıldı.Yani darmadağın bırakılmış bir aile var aslında dizide.

Lannisterla ise ülkenin tahtındalar.Diğer aileler bunlara bağlı.Ama masum çocukları,yaşlıları,kadınları hiç acımadan katlediyorlar.Şu an ise taht Joffrey adında dengesiz sarışın bir çocukta.Dengesiz diyorum çünkü yaşına rağmen can almaktan kan dökmekten haz alıyor.
Joffreyin annesi dul,amcalarından biri kral katili diğeri ise cüce.Peter Dinklage'nin can verdiği cüce amca yani Tyrion Lannister karakterine hayran olmamak mümkün değil.Rolüyle devleşen aktörlerden biri.

Ana iki aile ve aralarındaki mücadele özetle bu şekilde.Aslında anlatmaya haftalar bile yetmez.Etkileyici görselleri ve muhteşem dekorlarıyla dizi bitiminde 'Amann yine mi evdeyim' diyorsunuz.Dizi resmen kendine aşık ediyor insanı.

Unutmadan Targaryen ailesinden de bahsedemeden geçemeyeceğim.Tahttan el etek çektirilen kız ve erkek kardeşler var.Hakları olmasına rağmen ülkelerinden kaçıp canlarını zor kurtardılar.Ejderha kanından geliyorlar.Kardeşlerin erkek olanında ejderha kanı var zannedilirken mucizevi bir şekilde Khaleesi'nin ejderha kanından olduğu anlaşıldı.3 ejderha yumurtası hediye edilmişti şu an onlara annelik ediyor.

Tek bir problem var o da +18 olması bana göre.18 yaşından küçük kardeşlerimize önerebileceğim bir dizi değil.Tabi +18 dediysem de dizi bunun üstüne kurulu değil 5-10 saniyelik görüntüler.Ama tekrar söylüyorum 18 yaşından küçük arkadaşlarmızda psikolojik olarak etkilenebilir.

Ben çok fazla tüyo verip heyecanını kaçırmak istemem.Savaş filmlerinden hoşlanıyorsanız bu tam size göre :) 
game of thrones
Meşhur Stark ailesi


game of thrones
Oyunculara genel bir bakış hepsi yer almasa da


game of thrones
Ejderhaların annesi Khaleesi

Benden bu kadar sevgiyle kalın :) <3

BENZER YAZILAR

11 yorum

  1. Çok ilgimi çekti bu dizi, sen anlatınca. Merak ettim şimdi, taşınınca izlemeye başlayayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle izle canım çok seveceksin eminim :) İlk 3 sezonda türkçe dublaj var hemde diğer sezonlar alt yazılı :)

      Sil
  2. Ahhh dizi izlemeye vaktim olsa keşkee :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternetten izlendiği için dizi bana uyuyo :) Ama tabiki vakit ayırmak önemli

      Sil
  3. Ben netten dizi izlemeyi çok severim.
    Bu diziyi çok duydum ama henüz başlamadım.
    Ağırlıklı olarak Güney Kore dizilerini izliyorum ve çok seviyorum, tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende game of thronesi tavsiye ederim ;) siz ne izliyosunuz

      Sil
  4. Ben yeni sezonu dört gözle bekliyorum mutheşem bir dizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni sezona yetişicem leda :) Günde 2 bölüm izliyorum

      Sil
    2. Yeni sezona yetişicem leda :) Günde 2 bölüm izliyorum

      Sil
    3. ooo rahat rahat yetişirsin Hilalcim :)

      Sil
    4. Evet canım umarım bir an evvel yayınlanır yeni bölümleri fena sardım :)

      Sil