Roaccutane 2. Ay

 Merhaba :) İkinci ay roaccutane deneyimimizle karşınızdayız.Kaç kişisiniz de karşımızdasınız derseniz :D Ben,deri değiştirmekten b...

 Merhaba :)
İkinci ay roaccutane deneyimimizle karşınızdayız.Kaç kişisiniz de karşımızdasınız derseniz :D
Ben,deri değiştirmekten bir hal olmuş dudaklarım ve kupkuru cildim :D

Birinci ayda yaşadığım deneyimi ŞU YAZIMDA anlattım.
Geçen ayın özetini 'Kuruluk ve günden güne değişen cilt' olarak belirlemiştim.
2. ayda neler yaşadım şöyle bir bakalım...


EKLEM VE KAS AĞRILARI



Evet ilk ay ağrılarım yok diye mutluluktan uçarken bir sabah kalktım ki boyun ve çevremdeki kaslar tabiri caizse taş kesilmişti.Yatış şeklimden,iş yerimdeki stresten veya yataktan diye düşünürken Roaccutane yan etkilerine baktığımda ilaçtan olduğuna karar verdim.
Yaklaşık 1 hafta boynumu kıpırdatamadım.Kas gevşeticiler,masajlar derken kaslarımdaki sertleşme ve ağrılar son buldu.
Dizlerimde de ağrılar oluştu (ağrı demek aslında hafif kalır ) Özellikle merdiven inerken inanılmaz canım yandı.
İkinci ayın başından itibaren yaşadığım bu sorun ikinci ayın sonuna doğru çok ama çok azaldı.Bu ağrılar için herhangi bir ilaç kullanmadım.(İlaçtan kastım hap kullanmadım kas gevşetici kremleri zaman zaman kullandım)

KURULUKTAN ÇÖLLEŞEN DUDAKLARIM,GEÇMEYEN DUDAK YARAM




İlacı kullandığımdan itibaren başlayan dudak kuruluğum zaman içinde şiddetlenerek arttı.Öyle bir arttı ki güldükçe dudaklarım yırtılıyordu.(Neden -di li geçmiş zaman eki kullanmışsam hala yırtılıyor :D )
Dudağımın sol kısmındaki açılma bırakın iyileşmeyi daha da derinleşti.Bir dünya krem denedim ama yok kesinlikle yaram kapanmıyor.Yarın 3. ay haplarımı almaya giderken yaramı da göstereceğim.
Batman'in düşmanı Joker gibi ortalıkta dolaşıyorum :D

BURUN KANAMALARI


İkinci aydan itibaren burun içi kurumalarını hissetmeye başlamıştım.Son iki haftasında ise kuruluğa bağlı olarak sızıntı şeklindeki kanamalarım oluştu.Pamuklu çubuğa bio oil yada vazelin sürüp burun içine yavaşça uyguluyorum.


BELİRGİNLEŞEN GÜNEŞ LEKELERİ



Yanak ve alın kısmımda hali hazırda var olan güneş lekelerim gün geçtikçe gözüme gözüme batar oldu.Ben bu lekelerin arttığını düşünüyorum.Deli gibi 50 spf güneş kremine rağmen bu lekeler nasıl oluştu hiçbir fikrim yok :/
Sanırım tedavim sonunda lazer tedavisi olacağım :/

SAÇLARDA KURULUK


Saçlarım hali hazırda başına buyruk ve asiyken roaccutane tedavisiyle daha da beter hale geldi.İnanılmaz kurular bende genellikle kremli şampuanlar ve saç maskeleriyle durumu bir nebze de olsa kurtarmaya çalışıyorum.

GÖZLERDE KURUMA-GÖZ BAKIMI


Sabahları gözlerimi zorlukla açar hale geldim :/ İnanılmaz bir kuruluk ve kızarıklık da bunu takip ediyor.Suni gözyaşlarıyla o kadar içli dışlı oldum ki cebimden bile suni gözyaşı çıkıyor :D
Göz makyajı temizliğimi hindistan cevizi yağıyla minik masajlar yaparak akıtıp dalin bebek şampuanıyla arındırıyorum.
TEDAVİ SIRASINDA YÜZ TEMİZLİĞİ VE YÜZ BAKIMI


Öncelikle hafif de olsa makyaj yapıyorum.'Vay makyaj yaparsan ölürsün.' önermesini doktoruma sunduğumda tedavimle makyajın hiçbir ilgisinin olmadığını öğrendim.Makyaj da dediysek tabi kat kat gelinin kız kardeşi modunda değilim.
Hafif bir bb krem,minicik kontür,minicik allık,minimal bir göz makyajı :) Sağlıklı görünmemi sağlıyor ve bu da yeterli geliyor.
Gün gelecek makyajsız da gezme keyfini yaşayacağım :)
Makyaj temizliğimi ise krem ürünlerle yapıyorum.Garnier misel suyun argan yağlısını da çok seviyorum mesela.Rastlarsanız mutlaka şans verin bence :)
Sabah yüz bakımım;Dalin bebe şampuanıyla yüzümü yıkayıp hassas ciltler için olan tonikle tonikliyorum.Göz kremim ve güneş kremimle tamamlıyorum

Akşam yüz bakımım;Dalinle yüzümü yıkayıp tonikle tonikliyorum.Göz kremimi sürüp yüz içinde Hametan ve Biota 59 Elements'in kuru ciltler için olan kremini karıştırıyorum.
Aralıklarla nem maskesi yapıyorum.

BESLENME 

Özel birşey yapmıyorum aksine tedavi başladıktan sonra hiç dikkat etmez oldum :/ Fazla yağlı beslenmemek lazım sanırım biraz doğal gıdalara yönelmem lazım :)
Ciğer yada havuç gibi A vitamini içeren gıdalardan tedavi süresince uzak durun :)

Siz bu tedavi hakkında neler düşünüyorsunuz? 


BENZER YAZILAR

6 yorum

  1. Hadi bakalim sabırsızlıkla onceki sonraki fotolarını bekliyorum. Valla zor is

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım ama katlanıyorum umarım sonucu güzel olur :)

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Oy kujum ya aynı etkılerı bende yaşadım blogumda da yazdım okursan eğer kı senı beklıyor olacak :) bu martta 1 sene doldu hala saçlarım cok yağlanmaz ve burun ıcım kuruyup duruyor:( Dizlerdekı agrı fena bırde burun ıcı kanamaları... Ellerın uzerıde kupkuru oluyordu hep,tavsiyem Excipial Lipo yagsız olanıyla,hametenı karıştırıp surmen yonunde acayip etkili oluyor ben keşvettim bu acılı sureçde ınsan neler denemıyor ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 sene geçti ve etkiler devam ediyor öyle mi 😵 nasıl bir etkisi var çok kuvvetli ilaç umarım bir daha sivilce sorunu yaşamam 😭

      Sil
    2. Maselefff beybı :'( Eskıden 3 gunde saçlarımın yağlandıgını gorurlerdı sımdı ellerımı goturunce ben zor anlıyorum oyle düşün :D Umarım yasamassın ya,burun merhemı falanda al kuruluk oluyordur ıllakı kenarları ozellıkle acır.

      Sil